Κυριακή, 17 Ιανουαρίου 2016

Ανθολόγιο - Το φεγγαράκι

Το φεγγάρι ήταν πάντοτε ένα από τα αγαπημένα θέματα ποιητών, συνθετών, καλλιτεχνών, επιστημόνων!
Γίναμε λοιπόν κι εμείς μικροί δημιουργοί και αφού διαβάσαμε το ποίημα του Βιζυηνού από το Ανθολόγιο γράψαμε τις δικές μας σκέψεις για το φεγγάρι, ακούγοντας τη "Μικρή νυχτερινή μουσική" του Μότσαρτ, το ορχηστρικό "Χάρτινο το φεγγαράκι" του Χατζιδάκι και το "Moonlight" του Yiruma.





Το φεγγάρι όταν φέγγει μοιάζει με μαργαριτάρι και τη νύχτα φέγγει σαν καντήλι. Είναι ωραίο και για μπάλα ρυθμικής. Τη νύχτα, όταν φοβάμαι μου φέγγει.
Κατερίνα

Φεγγαράκι είσαι ένα γλυκό φεγγαράκι που φωτίζεις σαν μικρούλα λάμπα.
Βαγγέλης 

Το φεγγάρι είναι πολύ μεγάλο. Μερικές φορές γίνεται κόκκινο όταν έχει πανσέληνο.
Χρύσα

Το φεγγάρι είναι φτιαγμένο από σκόνη.
Θωμάς



Είναι άσπρο φωτεινό και γελά στον ουρανό.
Αργυρούλα

Το φεγγάρι είναι ωραίο όταν έχει πανσέληνο, γιατί είναι ολόκληρο. Επίσης είναι ωραίο όταν είναι μισό.
Λεωνίδας

Το φωτεινό φεγγάρι

Φεγγαράκι μου λαμπρό
πλες μες στον ουρανό
σαν σκαφίδι μελαμψό.
Θα 'θελα να σε κρατώ 
σαν το τόπι μου εγώ
δω κι εκεί να σε πετώ
Χάρης



Το φεγγάρι είναι μια ευχή. Όπως και να το δεις παραμένει φεγγάρι.
Νεφέλη Α.

Το φεγγάρι είναι φωτεινό σαν 10000 φώτα. Και είναι τόσο ωραίο!
Μάνος

Το φεγγάρι είναι πολύ ωραίο. Ειδικά η μουσική του Μότσαρτ μου άρεσε πάρα πολύ!
Μιχάλης

Φεγγαράκι μου σε παρακαλώ φέγγε μου να περπατώ τα βράδια να βλέπω τα ζώα.
Μαρίνα


Το φεγγάρι το μεγάλο λάμπει σαν μαργαριτάρι που επιπλέει στο νερό και δίνει φως στον ουρανό.
Ιωάννα

Το φεγγαράκι το μικρό
πλέει μες στον ουρανό
σαν πλεούμενο μικρό.
Φωτίζει πόλεις και χωριά
και άλλα πολλά!
Ήθελα κι εγώ σπίτι μου να το 'χω! 
Να το παίζω ολημερίς. 
Μα ποτέ δε θα μπορέσω να το κάνω αυτό εγώ.
Γιατί σωστό δε μένει, μεγαλώνει και μικραίνει.
Όλη νύχτα το κοιτάω και αναστενάζω.
Αν μπορούσα να το κάνω! 
Να ανέβω εκεί πάνω!
Να το πιάσω το φεγγάρι, 
να το νιώσω κι εγώ!
Μηνάς

Αχ, καλό μου φεγγαράκι πάντα ήθελα να σε ακουμπήσω! Μα ποτέ δεν κατεβαίνεις κάτω! Είσαι τόσο φωτεινό, όπως και η Σελήνη!
Νεφέλη Φ.

Ο Μότσαρτ είναι πολύ καλός στα τραγούδια. Ειδικά στα τραγούδια για το φεγγάρι. Μου άρεσε πάρα πολύ!
Χριστόδουλος

Το φεγγάρι μου αρέσει πολύ για μπάλα ρυθμικής!
Μάγδα


Το φωτεινό το φεγγαράκι 
μοιάζει σαν τη φωτιά στο καντηλάκι.
Είναι κίτρινο και φωτεινό 
σαν τον ήλιο τον λαμπρό 
και το φως το δυνατό.
Μανόλης

Το φεγγάρι είναι πολύ φωτεινό και πολύ όμορφο. Το φως του φεγγαριού κανείς δεν το 'χει!
Μαριάννα

Το φεγγάρι σιγανό πλέει μες στον ουρανό σαν σκαφίδι φωτεινό.
Εργίς

Το φεγγάρι πλέει μες στον ουρανό σαν σκαφίδι φωτεινό. Σαν καντήλι κάθε βράδυ φέγγει μέσα στο σκοτάδι. Ήθελα να το κρατώ σαν το τόπι μου κι αυτό, δω κι εκεί να το πετώ.
Ηρακλής


Ακούμε και βλέπουμε το φεγγαράκι του Γεώργιου Βιζυηνού όπως το απέδωσαν μουσικοκινητικά τα παιδιά σε σύνθεση, ενορχήστρωση και μουσικοκινητική διδασκαλία του Γιώργου Λαπαδάκη. 

Απολαμβάνουμε φωτογραφίες της Σελήνης που τραβήχτηκαν σε διάφορα μέρη του πλανήτη ακούγοντας τη "Σονάτα του σεληνόφωτος" του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν



Παιχνίδια με το φεγγάρι!
Ο Γάλλος δημοσιογράφος Laurent Laveder ασχολείται κυρίως με την αστρονομία, αρθρογραφώντας σε διάφορα περιοδικά, ενώ παράλληλα καταπιάνεται ερασιτεχνικά και με τη φωτογραφία, αποτυπώνοντας στη φωτογραφική του μηχανή τον ουρανό και τ’ αστέρια. 



Περπατώντας, λοιπόν, ένα βράδυ στην εξοχή εντυπωσιάστηκε από τις εικόνες του φεγγαριού στο νυχτερινό ουρανό και σκέφτηκε ότι θα μπορούσε με λίγη προσπάθεια και υπομονή και κάνει τη σελήνη ό,τι ήθελε!



Με απλά λόγια, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το φεγγάρι ως «μοντέλο» στις φωτογραφίες του, τοποθετώντας το σε διάφορα σημεία, δημιουργώντας εν τέλει διάφορα… παιχνίδια με τη σελήνη.



Αυτό ήταν! Με λίγη φαντασία παραπάνω μετέτρεψε το φεγγάρι σε… μπαλόνι, ρολόι, φυτό, ακόμη το έκλεισε σε ένα κάδρο, το χρησιμοποίησε ως μπάλα του μπάσκετ και ως φωτιστικό! Κι όλες αυτές τις εκπληκτικές εικόνες τις ονόμασε -τι άλλο;- «Moon Games», δηλαδή «Παιχνίδια με το Φεγγάρι»!





Το σκηνικό είναι απλό: Ένα ύψωμα, μερικά αντικείμενα και δύο τρία πρόσωπα συνθέτουν έναν μοναδικό καμβά, όπου το φεγγάρι «πρωταγωνιστεί» σε ρόλους διαφορετικούς από αυτούς που ξέρουμε εμείς μέχρι τώρα…




Πηγή: perierga.gr